top of page
  • Writer's pictureTänase päeva laps

Fun facts ja kasulikku infot ka!

19. PÄEV - 16/07

Me oleme Coate Water Country pargis, kus on väga nunnu roheline ja siin on palju linde ja oravaid. Issi rääkis, et järve keskel olev hüppeplatvorm avati 83 aastat tagasi ja see oli sellel ajal kõige ohutum. 23 aastat hiljem see aga suleti, sest vesi oli liiga must. Nüüd elavad selle peal linnud ning see on kaitse all.

Eile õhtul käis issi poes, kuni me emmega veega sulistasime. Meil oli väga lõbus, aga issil oli vist lõbusam. Ta tuli tagasi ja ütles, et nüüd saab ta kindlalt Suurbritannias sõitmisega hakkama, sest ta läbis just Maagilist ringteed. See on ringtee, mis koosneb 5st ringteest! Kujutad ette või!? Vaata kindlasti videot SIIT.

Pärast hommikusööki sain minna jälle veega sulistama, jeiii! Siin on üliäge lasteala, kus on purskkaevud ja varvasteni vesi keskel. Ma nii ehmatasin, kui sattusin just purske hetkel aukude juurde, aga samas oli ikka naljakas ka. Muide, emme tegi teile pärast eilset jalutuskäiku aia tagant sellest kohast pilti kah!

Täna me ei jalutanud seda ringi, mis eile ehk mänguväljakule uuesti ma ei saanud, aga ega polnudki vaja. Ma olin nii väsinud pikast hommikust, et tudu tuli peale. Issi pani mu kärusse magama, et samal ajal emmega Crazy Golfi mängida, nii oli selle nimi. Päris hull, hehe! Emme sai küll üldiselt haledalt pähe, aga ühe korra õnnestus ainult ühe löögiga palli sisse saada just temal!

Mul on emmest natuke kahju, sest ta peab tööd ka tegema, aga ma näen, kuidas ta heameelega mängiks minuga või jutustaks issiga. Me sõitsimegi järgmisena maantee äärsesse puhkealasse, kus mugisime kõhud täis ja emme sai wifis tööd teha. Ta ütles, et tal on andmemahtu ühes kuus 10GB ja praeguse seisuga on kulunud 5,5 juba ära ehk lihtne mata ütleb, et tundub napikas värk. Ma ütlesin talle, et ta peab vähem sotsiaalmeedias käima, aga ta vist ei oska seda. Tubli seegi, et Snapchati tahaplaanile on jätnud.

Kas tead, et kunagi olin ma veel pisem, kui praegu ja sellest ajast saadik on mul komme emme-issi juukseid näppida ning see rahustab mind. Olen viimasel ajal avastanud, et mul on ju ka juuksed peas! Näiteks täna, kui ärkasin Bristoli linna jõudes üles, siis uni oli ikka nii suur, et proovisin uuesti uinuda. See küll ebaõnnestus, aga emme sai filmile, kuidas mõnulesin:

Aga siin linnas, te ei kujuta ette, mida mina nägin! Hästi tibatibatillukesi autosid. Kui tahad ka näha, siis mine Cliftoni rippsilla peale. Huvitav üldse, kuhu vesi silla alt kadunud on?

No aina paremaks läheb. Tulime lähedal asuvasse peatumiskohta, kuhu algselt plaanisime ööseks jääda ning leidsime, et siit algab matkarada, mille nimi on Wye Valley Walk. Olin issi seljas kandekotis ja see rappumine oli nii uinutav, et tegin pisikese uinaku kohe. Emme sai taas minu unelemisest väikse klipi ka.

Mina kahjuks ei näinud, aga emme ja issi said nautida superilusat vaadet, mida kutsutakse Eagle's Nest View.

Kuulda oli, kuidas lambad tegid mää ja lehmad tegid muu. Loodus on äge!

Ööseks siia me siiski ei jäänud, vaid sõitsime natuke edasi, sest issi leidis uue huvitava koha Tinterni külas. Homme teeme pilte! Muide, meie suured abilised reisi ajal on sellised äpid:

  • Navigator - tema ütleb, millal ja kuhu Bussu peab pöörama (töötab ilma internetita)

  • Google maps - kui oleme kuskil, siis on hea vaadata, millised vaatamisväärsused ümbruskonda jäävad

  • Park4night - näitab, kus saab mõnusalt tududa (kas on wc, pesemisvõimalused, wifi, tasuta/tasuline jms)

  • Green-Zones - osades suurtes linnades ei tohi me Bussuga sõita, sest ta on juba vana ja rikub liiga palju õhku

20. PÄEV - 17/07

Hommik algas üle pika aja super hea tujuga. Issi oli mu juba öösel 12 aeg kaissu võtnud, sest ma olin otsustanud voodist püsti tõusta ja üles ärgata, aga eiei, vale aeg. Hommikul vedelesime nagu ikka natuke aega suures voodis. Issist on tiba kahju, sest me emmega vist laiutame, et ta peab kapi all magama koguaeg.

Magasin täna riietega, sest jäin eile sõidu ajal tudile ning emme ei tahtnud mind kiusama hakata ning arvas, et ongi soojem, sest tavaliselt ma lükkan endalt teki pealt ja siis jalad on ikka jahedad olnud hommikul. No muidugi oli mul täna soe, kui sain emmeissi kaisus olla!

Nii, poti peal käisin ära, aga ega väga mulle sinna pissida ei meeldi. Mässud on toredamad. Riided selga ja õue.

Issi keetis meile hommikul muna. Lisaks sõime seemnesaia ja banaani. Me ei pannud üles lebolat toolidega, sest issi arvas, et ei ole väga sobiv koht selleks ning niikuinii lähme kohe jalutama, et pole mõtet korraks aint. Meil on hästi vahva matkapliit ja veel vahvam kokk, kes isegi teeb emmele kohvi ka hommikuti.

Siin, kus me ööbisime valmistati kunagi ammu-ammu rauda, koha nimeks Tintern Furnace. Turnisime kivide peal ja issi mängis giidi ja rääkis ajalugu. Ta on nii tark! Sõitsime natuke edasi, kus oli uhke loss, mille nimi on Abbey Tintern. Samal ajal kui emmeissi nautisid vaadet, sain mina mänguväljakul askeldada.

Kas teadsid, et Suurbritannia ametlik nimi on Suurbritannia ja Põhja-Iiri Ühendkuningriik? See koosneb Inglismaast, Walesist, Põhja-Iirimaast ja Šotimaast.

Tegin lõunauinaku teel Cardiffi, mis on Walesi pealinn. Seal toimus protest, sest inimesed teevad koledaid asju. Eesmärk oli inimeste teadvustamine, et tuleb olla rohelisem. Linn oli äge, nagu ikka kõik uus ja huvitav. Ma sain endale veel ühe vannipardi, kes polegi part, vaid draakon!

Alles õhtul 8 aeg jõudsime Llanelli, kus elabki minu vanatädi tütar Kersti koos oma perega. Mul oli täna tuju märgatavalt juba lõbusam, kuigi 6. hammas pole siiani lõikunud. Kukkusin ka jälle, seekord lõua pealt natuke katki. Aga pole hullu, elu on seiklus!

Ja nüüd siis pühapäevani siin ja siis juba rongiga Londonisse!!!! Kui äge! Kas siin on ka rongid porgandivärvi? Oeh, ma ei jõua jälle ära oodata.

21. PÄEV - 18/07

Hommik oli jälle ilus, magasin terve öö kenasti jutti ja ärgates sain emmeissi voodisse mängima. Mu lemmik mänguasi seal on emme käekell.

Käisime kaubanduskeskuses, kus toimus heategevuslik üritus. Inimesed tantsisid ning kogusid raha erinevate koledate haiguste vastu võitlemiseks. Ma tantsisin ka koos emmega, issil oli taas jalg haige.

Mulle meeldib külas. Siin on batuut ja trampoliin, kuigi neid ma pelgan veel natuke. Nüüd on basseini aeg, jeeeeeeeei!

124 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page