top of page
  • Writer's pictureTänase päeva laps

Kas sa teadsid, et..

44. PÄEV - 10/08

Tulime linna nimega Eyemouth. Me emmega tegime siin plirts-plärts ja sulla-mulla, issi kasvatas lihaseid vihaseid. Imelik suvi on küll. Kuskil veekogus ujumas ei ole me kordagi käinud (need mõne minutilised kiired sulistamised ei loe), sest pole kas vedanud ilmaga või kui ilm on super, siis pole mere või järve ääres olnud. Emme tahaks ikka Põhjameres kah ujumas käia. Hoiame varbaid siis, et soov läheks täide!

Lisaks vahvale mänguajale rannaliival nägime sadamas hülgeid. Seal sai osta kala ja siis neid nendega sööta. Nad olid nii armsad. Mul oli ühega neist pikk silmside. Kas teadsid, et hülge ema piim võib sisaldada kuni 50% rasva ning pojad võivad võtta juurde päevas kuni 2 kg!? Ning et emme ja beebi hülged tunnevad üksteist ära tuttava hüüde järgi ning seda isegi siis, kui nad on 4 aastat elanud lahus? Nii kihvt!

Minu emme rinnapiim vist nii rasvane pole, nagu hüljestel. Samas issi naljatleb küll mu kõhu üle, et olen paksuke. Meh, mulle meeldib lihtsalt koguaeg süüa. Kui ma aastaseks sain, siis tegelikult kadus mul suurem huvi rinnapiima vastu ära, aga emme ikka korra päevas andis, sest arstitädid olid öelnud, et Lõunamaades levib A-hepatiit ja rinnapiima peal olen selle eest kaitstud. Nüüd, mõned päevad tagasi, tekkis mul taas tohutu huvi ja isu, et käin mitu korda päevas emmelt piima nõudmas. Kuulsin, et augusti kuu algus pidi olema pühendatud rinnaga toitmisele. Võib-olla ma alateadlikult tähistan seda! Võiii tuleb mul mõni hammas, sest olen üsna viril ka kohati.. 🤔

Poes nägime täna üliägedaid autosid. Ma proovisin peaaegu kõik läbi - istusin sisse, keerasin rooli, liikusin järgmise juurde. Kõik olid head, aga ükski polnud vist piisavalt hea, et selle juurde kauemaks kui 5 sekundiks jääda või olen ma lihtsalt kärsitu ning tahaks kõike ja kõiki korraga!

Vanematel on sellega kindlasti mugav ringi shopata, samal ajal kui laps rallisõitu teeb! Maksis see £3 üks tund. Muide issi rääkis, et kurss langes ja varsti ongi euro ja nael võrdsed (hetkel 1.077, euro on suurem). See aga tähendab, et siin on kõik eriti soodne!

Ööbime täitsa mere ääres. Puhub hääääästi kõva tuul. Uudistes kirjutas, et Doveri sadam teenindas seetõttu ühte laeva korraga ja nii kaua pidid teised laevad ilusti järjekorras ootama mere peal.

Kui tuduma sättisime, siis hakkas kõvasti vihma ka kallama. Mulle see kõik meeldis. See hääl, mis tuleb, kui piisad Bussu katusele kukuvad, on väga rahustav. Tuul kiigutab Bussut ka natuke. Kussa-kussa täiskomplekt! Head und!


45. PÄEV - 11/08

Mina olen aru saanud, et keelumärgid on selleks, et inimesed teaks, mida teha ei tohi. Näiteks siin mere ääres on keelatud kalapüük, aga eile õhtul nägime kahte ning täna hommikul lausa kolme kalameest. Ata-ata neile!

Emme-issi sõid hommikuks eilset mäki juustuburksi. Minule polnud midagi neil anda ehk sõidame poodi. Tegelikult meil on küll süüa, aga kõikide asjade jaoks oleks vaja matkapliit välja võtta, kuid ilm ei soosi meid taas. Ma loodan, et nad ostavad mulle banaani, arbuusi, peeti, jogurtit, apelsinimahla, porgandikrõpsu, kanapalle ja igast muud lemmikut kraami.

Issi ostis mulle?endale?meile? uue matkakoti ning käisime seda testimas North York Moors rahvuspargis, May Becki nimelises kohas.



Matkata on väga tore! Nüüd selle kotiga on mul ka mugavam. Issile oleks vaja korralikke matkasaapaid, sest ta tossud on libedad ja seal oli väga mudane. Emme roosad papud on ka nüüd täitsa mustad. Talle tuleks ka õiged matkakad soetada! Mina veel kannatan enda omadega, eriti kui ma seal kotis istun. Kui ma rohkem omal jalal tammuma hakkan, siis tahan ka vingeid saapaid!

Emme tegi õhtul Instagramis live video. Mulle see väga ei meeldinud, sest mul polnud sel hetkel tuju. Kõht oli tühi ja tahtsin tähelepanu ja muud sada asja, mida ma põhjendama ei pea, sest kui ma tahan, siis jonnin. Issi ja emme rääkisid teistele Bussu remondist ja ehitusest ning sellega seonduvatest kuludest. Jagan teiega ka, mis issi ütles ja emme kirja pani. Summad pidid olema umbkaudsed, sest mälu pidi vanadusega kehvemaks minema..


Mercedez Benz Sprinter /2600.-/

Siim remontinud kõik asjad ehk töö tasuta, sest käed on otsas:

  • Esi- ja tagapiduri kettad-klotsid ja käsipiduri klotsid + remont, sest see oli kinni /200.-/

  • Esimesed sarniirid /60.-/

  • Tagumine parem ABS andurivõru + rattalaager /60.-/

  • Summuti remont pmts täispikkuses /25.-/

  • Kongipõhi keevitatud, lapitud

  • Küljekarbid ja tagatiiva ääred uued, vanad olid tõenäoliselt müügi jaoks makrofleksist ja pahtlist tehtud /100.-/

  • Turbocooler koos lõdvikutega vahetatud /120.-/

  • 3 pihustit vahetatud /400.-/

  • Tund aega enne reisi vahetas veel kojameeste hoovastiku ära /40.-/

  • Reisiks uued rehvid /250.-/

  • Kapotile iluvõre uus tagasi /20.-/

  • Kõik piduritorustik vahetatud

  • Turbo juhtklapi vahetus /60.-/

  • Kardaan /400.-/

Remont kokku: ~1735 € + tavahoolduse osad


Matkaauto ehitus, samuti kuldsete kätega mehe mõeldud-tehtud:

  • Katuseluuk /130.-/

  • Diisli pealt töötav kabiinisoojendi (võtab otse paagist) /Hiinast 120.-/

  • Seinad, põrand ja lagi soojustatud, vineeriga kaetud /puit jm umbes 300.-/

  • Ukul eraldi kokkuklapitav voodi

  • Voodi kõrgus tehtud jalgrataste järgi

  • Läbipaistvad karbid taga, kus hoiustame söögitegemise asju ja staffi, mida igapäev ei kasuta, aga võib vaja minna (nt ravimid, sulgpall, talveriided, tööriistad jm)

  • Matkapliit kahe auguga /100.-/

  • Taga lisaaku, mille laadimine käib mootori genekalt /100.-/

  • Laelambid, seinalamp, pistikud, kaitsmed ja plokk, lülitid, juhtmed, relee /elekter ja möllud Hiinast 50.-/

  • Super mõnnad matkatoolid /2x50.- pidime ise pisikese osa ainult maksma, sest soetasime Posti kingitud kinkekaartide eest 🧡/

  • Külmik /80.-/

Ehitus kokku: ~980 €

KÕIK KOKKU: ~5315 €

Kui sul tekkis mõni küsimus emmele või issile, siis võid julgelt küsida neilt. Nad heameelega räägivad kõigest! Ükskõik, kas autost või elust kaubikus. Nii annad mulle ka ideid, millest kirjutada!

46. PÄEV - 12/08

Jälle ärkasime vihmaga. Vedelesime natuke autos ja läksime sellisesse linna nagu York. Tegime autotuuri ning imetlesime väga ilusat vanaaegset linna. Shoppamas käisime ka, sest issi arvas, et hädasti oleks ikka vaja Nintendo Switch'i, et sellega emmele pähe teha. Mõeldud, tehtud (see ostu osa, õhtul kaotajaks osutus siiski issi, hihi).

Teate, mis oli äge!? Käisime täna Riiklikus Raudtee muuseumis. Emme vaatas, et oo tasuta, aga parkimine maksis 10 naela. Hästi paljud muuseumid on tegelikult siin maal tasuta, mis on väga tore. Igalpool on muidugi ka sildid, et soovituslik annetus 5 naela või ükskõik, kui palju on anda.

Muuseumis nägime lisaks muudele vingetele asjadele Flying Scotsmani ehk esimest aururongi, mis sõitis London-Edinburghi vahet ilma peatusteta. Seal oli ka ülitubli auruvedur Mallard, kes on teinud oma auravate vendade ja õdede seas püsiva kiiruserekordi 203 km/h - mega äge, kas mitte!

Ma olen rääkinud teile meie reisi ühest suurimast abilisest - äpist PARK4NIGHT. Inimesed saavad sinna lisada erinevaid punkte, kus saab autokoduga ööbida. Juurde saab märkida, et kas näiteks maksab või on lisaks olemas wc, wifi, mega vinge vaade jms. Hea asi selle juures on see, et kasutajad ka jätavad kommentaare, et kuidas neile meeldis ja siis on tore üle vaadata, et kas ikka koht sobib. Näiteks täna me sattusime sellisesse kohta, kus tegelikult oli öösel peatumine keelatud ehk issi oli tubli ja märkis selle sinna ka ära. Me ikkagi veetsime õhtu seal - käisime looduses jalutamas ja jutustasime Bussus.

Lõpuks, kui mul tuduaeg peale tuli, asusime taas teele, et leida mõnus ööbimiskoht. Mõnusat ei leidnud, aga tudumiseks käis küll (teeäärne peatumiskoht). Tundub, et Inglismaal on natuke raskem leida meeldivamaid puhkekohti, Walesis ja Šotimaal oli aga küllaga!


47. PÄEV - 13/08

Hommikul ei saanud emme-issi isegi põõsa taga pissil käidud, sest sinna ilmus burksi müügiputka ja rahvast käis edasi-tagasi. Võite 3x arvata, mis hommikusöögiks neil täna oli.

Panime üsnapea Bussul hääled sisse ja läksime wc otsingule.

Kas sa teadsid, et Austraalia kuninganna elab Suurbritannias? Vot nii! Lood on praegu aga sellised, et enamik austraallastest pooldab riigi vabariigiks saamist, kuid seda ainult pärast Elizabeth II valitsusaja lõppu.

Sattusime sellisesse linna nagu Peterborough. Jalutasime mänguväljakule ning muud ei teinudki. Teel parki nägime hästi suurt oravat pähklit söömas. Ta oli tõesti tohutu suur, kuigi pildilt võib-olla ei saa aru.. Sa pead mind lihtsalt uskuma.

Emme-issi hakkasid rääkima, et äkki lähme homme õhtul juba laeva peale ning Prantsusmaale ära. Nad ei suuda otsustada, kas jätkata algse plaaniga ja minna Portugali või hoopiski hoida kurss paremale poole (sinna väikeste riikide sasipuntrasse). Kuhu sa soovitaksid meil minna?

81 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page