top of page
  • Writer's pictureTänase päeva laps

Ma nägin londiga autot!

Eelmine kord ma rääkisin, et tegelikult on meil platsi peal juba rohkem tehtud. Ma nüüd viin teid kurssi, kuhu me praeguseks hetkeks oma kodu ehitusega jõudnud oleme. Ma kutsun meie tulevast kodu Platsiks. Kodu on ju koht, kus sa elad. Emmel on Nõmmel ka Kodu, aga ta tegelikult ei ela seal. Äkki võib Kodusid olla mitu, nagu lemmikloomi. Sa lihtsalt tunned end seal hästi. Mina tunnen end väga vingelt platsil, iga kord teen seal midagi uut ja huvitavat.

Kui mu suured liivakastid (loe: vundamendid) olid mõnusat liiva täis ning ära tasandatud, oli aeg soojustamiseks. Minu lõbu sai läbi, enam seal mängida ei tohtinud. Aga ma polnud väga kurb, sest meil paar liivahunnikut platsil ikka alles! Soojustuseks tellisime suured valged plaadid, mida targad inimesed kutsuvad EPSiks. Emme oli nii rumal, et ei tellinud platsile, vaid pani "tulen järele" valiku. Issi pidi 2x Maardusse sõitma, kuigi tal oli kaubik+käru. Aga issi polnud üldse pahane ning emme õppis vigadest. Kui mina suureks saan, siis tahan olla samasugune - mõistev ning tark 🤓

Igatahes täitis issi vundamendi valgete plaatidega, siis läks katteks must armatuurkile ja nende peale läksid armatuurvõrgud. Pärast seda ei lubatud mul enam seal peal jalutada, sest kui ma oleks kogemata kukkunud, siis oleks see võinud lõppeda väga õnnetult. Oleks ja Poleks on vennad ning Pidi nende väike õde.. Ma jalutasin seal ikka, vahepeal kuulasin sõna ja vahepeal mitte. Ja näe - terve ja ühes tükis olen!

Aga enne, kui saime kutsuda minu kaua oodatud külalise, pidime panema põrandaküttetorud. See oli nii lihtne, ma pidin vaid traadid issile ulatama, millega ta torud võrgu külge pani. VIdeost näed, kuidas aitasin tal minu toa põrandale need torud kinnitada!

Ja pärast seda jõudiski kätte aeg kutsuda meie platsile seguauto. Kui minu issi oli väike, siis tema tahtis saada londiga auto autojuhiks. Aga mitte sellise nagu meil praegu külas käis. On ka olemas auto, mis tuleb kakat maa seest välja tõmbama. Fuh? Ah, ei ole, see tegelt päris äge. Meil käib ka aegajalt see lont nanana-de juures ühte auku tühjendamas. Selle londiga auto nimi on fekaaliveo auto. Aga mina olen suur seguauto fänn. Tal on lisaks londile ka suur trummel, mis keerleb. Ta keerleb, sest seal sees on betoon, mis peab ringi käima, et ta kõvaks ei läheks. Kivistuma peab ta siis, kui ta on kenasti ühtlaselt vundamendi peale valatud.

Issi võttis londi enda käevangu ja oli tema peremees - suunas teda, et terve vundament saaks betooniga kenasti kaetud. Vanaisa oli suureks abiks ja ajas seda ühtlaselt labidaga laiali. Ma panin tähele, et seguautojuht mängis samal ajal üldse puldiga, kui teised tööd tegid. Hiljem sain aru, et hoopis tema oli londi peremees ja andis käsu, mil betooni võib välja sülitada. See oli kõik nii äge! Ma vaatasin suu ammuli! Praegu läks seguauto oma koju, aga ta tuleb tagasi. Meil vaja garaaž ka veel täita.

Emme arvas, et tema peaks hakkama ümbrust koristama, sest lõkkematerjali vedeleb igalpool. Issi peab hakkama vundamendi ääri soojustama. Kas sa oled kunagi EPS-i plaati katsunud? Nii naljakas, näpud lähevad kohe soojaks. See vist tõesti päriselt toimib ja hoiab meie maja tulevikus soojas.

115 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page